One Big Happy Family! - Reisverslag uit Gannavaram, India van Jessica en Patrick - WaarBenJij.nu One Big Happy Family! - Reisverslag uit Gannavaram, India van Jessica en Patrick - WaarBenJij.nu

One Big Happy Family!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica en Patrick

24 Mei 2014 | India, Gannavaram

Daar is hij dan eindelijk! Onze nieuwe weblog! Steeds pogingen gedaan een nieuw verslag te schrijven maar de omstandigheden waren niet denderend… stroom viel uit, kinderen wilden graag spelletjes spelen, stroom bleef uit, chauffeur die ons acuut meenam inkopen doen en een ziekenhuisbezoek! Maar nu de tijd genomen de computer gereserveerd en met gekruiste vingers voor stroom zo snel mogelijk typen!! Wat gaat de tijd ontzettend snel… het is ineens nog maar een paar dagen die we overhebben in Tulip Garden! Wel hebben we de afgelopen week weer veel gedaan en vooral veel gekocht en hebben we gister het beste uitje ooit gehad!! Maar eerst zal ik vertellen over deze week! Afgelopen zondag was het weer tijd voor Bingo, kinderen kwamen s’ochtends al even peilen of we het zouden spelen door duidelijk aan te geven dat het zondag was! En ja zondagavond is bingoavond! Weer een succes kinderen blij met hun prijzen en daarna heerlijk gaan slapen! Op maandag zijn we met een auto vol op pad gegaan, eerste stop was het ziekenhuis in Gannavaram waar twee meiden heenmoesten. Tweede stop was het ziekenhuis waar de kinderen hun medicijnen krijgen in Vijayawada. Daarna kon onze shopdag beginnen, eerst hebben we handdoeken, lakens en kussenslopen aangeschaft. In de volgende winkel op jacht naar pyjama’s, veel kinderen waren niet in het bezit van een pyjama maar gelukkig had de Tipsy Topsy dat wat we nodig hadden! Tussendoor geluncht in Gateway en snel door naar de Best Price voor ketchup, mayonaise en… Patat!! Terug in Tulip Garden stond de patatbakker al klaar en om 19.00 konden we na een korte onderbreking van de wind aanvallen! Kinderen vonden het heerlijk want zoiets krijgen ze normaal gesproken niet en met chilipoeder is het natuurlijk helemaal verrukkelijk! Op dinsdag en woensdag hebben we alle vrije momenten zo ongeveer dodgeball gespeeld, dit is op dit moment het meest gespeelde spel maar dat kunnen ze absoluut niet zonder scheidsrechter! Op dinsdagavond hebben we de lakens en handdoeken uitgedeeld en na het eten hebben we de lightgame gespeeld. S’avonds een biertje gedronken bij Margreet en terwijl wij daar rustig zitten horen we ineens een hoop gekraak en geschuif in de tuin… Blijkt er een buffalo ontsnapt te zijn! Maar die moeten s’avonds netjes vastgebonden staan want in de tuin zitten nog wel eens slangen! Dus de buffaloman zijn bed uit gehaald en na een beetje schreeuwen en een hoop zaklamplichten stond de buffalo weer op zijn plek! Gelukkig maar dan kan iedereen rustig gaan slapen! Op woensdag hadden we chocopops bij het ontbijt! Wat een feest, ieder kind kreeg een zakje wat ze dan door hun melk konden doen of gewoon zo konden eten wanneer ze daar zin in hadden. S’ochtends hebben we ballontrap gedaan, gevolgd door dodgeball. Na de lunch zijn we met twee jongens naar het oogziekenhuis geweest, allebei aan de druppels en de pillen. Terug in Tulip Garden hebben we nog even gespeeld en na het eten was het weer tijd voor The Wolfgame. Op donderdag ben ik in de ochtend naar Gannavaram geweest, we hadden nog 1 pyjama nodig en we hebben voor ieder kind een nieuwe onderbroek gekocht. Na een berekening van alle financieen zijn we s’middags naar de Best Price geweest waar we voor ieder kind een stuk zeep hebben gekocht, koekjes voor tiffen, borden, bekers, dahl (vinden de kinderen heel lekker) en bij een winkel onderweg naar huis nog pennenbakjes. Nu hebben we ook voor de kleinere kinderen allemaal een nieuw pennenbakje voor als ze weer naar school gaan. Donderdagavond hebben we weer The Lightgame gespeeld en daarna was het tijd om lekker te gaan slapen. Vrijdag was het dan zover!! Stiekem hebben we het hier vorig jaar al eens over gehad en hebben we de afgelopen maanden steeds bedacht hoe vet het zou zijn als dat zou kunnen… Vorige week hebben we alles afgesproken en geregeld en donderdagochtend hebben we het aan de kinderen verteld. We hebben iedereen meegenomen naar het GateWay Hotel om daar te lunchen en te zwemmen!! Het GateWay Hotel is te vergelijken met het Hilton, het duurste hotel in de stad met een zwembad op het dak vanaf waar je over de hele stad kan uitkijken. Wat een geweldig mooi feest, omstebeurt het water in, 68 kinderen tegelijk in het zwembad ging namelijk niet passen. Zwemleraren erbij die alles boven water hielden, 1.20 is best diep en kinderen hier kunnen niet zwemmen. En na alle waterpret douchen, aankleden, haren mooi en hongerig aanvallen op een prachtig mooi buffet! Alles was ontzettend lekker, uiteraard voor ons wat pittig maar nog steeds heel lekker! Kinderen hebben zich volgegeten met rijst, curry’s, noodles, naan, gebakjes, custard en ijs! Daarna was het tijd om te dansen! Christopher, hij werkt al jaren in het GateWay Hotel en Margreet kent hem al heel lang en hij kent een deel van de kinderen, heeft alles op alles gezet om het tot een prachtig mooi feest te maken! Na een dankwoord van Margreet wilde ook Joseph graag iets zeggen, hij wilde ons bedanken dat iedereen als “One big happy family” vandaag mee is geweest en dat iedereen nu een keer in het GateWay Hotel is geweest! Mooie woorden die we afsloten met een groepsfoto op het dak en toen met zijn allen weer met de lift naar beneden, dit is een attractie op zich net als handdrogers in de wc waar de kinderen een hele tijd onder bleven staan! Vanavond is het tijd voor Bingo want morgen staat ons tweede uitje op de planning waar geen Bingo meer achteraan past! Dit hebben we de kinderen vanmorgen verteld wat ook een hoop lawaai en geschreeuw met zich mee bracht want de kinderen vinden het geweldig! Morgen dus naar Bhavani-Island, dan hopen we dat morgen de Riksja terugkomt van de garage en maandag de schilder komt! Lekker alles op het laatste moment maar ach… It’s India! Tot snel! Liefs van ons

• 24 Mei 2014 - 12:11

Christa:

Samen met Gerianne, Willy, Joost en Lisanne je verhaal gelezen!! Super weer, wat een leuke dingen hebben jullie weer gedaan. Ik ga je vanavond bellen! Want nu hebben we TLO!
    Maar ik wilde toch even snel reageren! Xx

• 24 Mei 2014 - 15:15

Oma Iet:

Wat en mooi verhaal weer, daar geniet ik van. Jammer voor jullie en de kinderen dat het bijna weer voorbij is. Vragen ze al of jullie volgend jaar terug komen ? Liefs oma.

• 25 Mei 2014 - 21:27

Dorinde:

Lieve Jessica en Patrick,
    Wat jammer dat het alweer bijna afgelopen is voor jullie! Heel gaaf om te lezen wat jullie daar allemaal doen! Heel veel plezier nog! En tot snel!
    Liefs Dorinde

• 25 Mei 2014 - 23:40

Hennie:

Wat een leuk verhaal, en wat genieten jullie en de kinderen ook,
    nog veel plezier de laatste dagen en een goede terugreis.
    Jullie zullen wel weer moeten wennen in Nederland.
    Xxx.