Let's go on a Treasure Hunt!! - Reisverslag uit Vijayawada, India van Jessica en Patrick - WaarBenJij.nu Let's go on a Treasure Hunt!! - Reisverslag uit Vijayawada, India van Jessica en Patrick - WaarBenJij.nu

Let's go on a Treasure Hunt!!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica en Patrick

13 Mei 2014 | India, Vijayawada

Waar zullen we eens beginnen!? Alweer zoveel meegemaakt de afgelopen dagen! Woensdag hebben we na een opruimwedstrijd van de kledingkast meerdere bordspellen gegeven, kort gezegd voelen wij ons af en toe een beetje overbodig omdat de spellen zo’n succes zijn! Daarbij was de lightgame woensdag maar met een heel klein groepje omdat de rest spelletjes aan het spelen was! Kan je nagaan! Op donderdag is Patrick meegeweest naar het ziekenhuis voor de nieuwe medicatie. Terug in Tulip Garden was het tijd voor de lunch welke we gingen nuttigen in de kerk in het dorp! Hier hadden we eerder vorige week een donatie voor gedaan zodat we met alle kinderen daar konden lunchen! Shantema had voor ons al gekookt en dat vonden we eerst overdreven maar waren we later erg blij mee! Het principe is hier namelijk anders dan een gezamenlijke lunch bij ons! Hier ga je aan tafel zitten word er een bord voor je neer gezet, lopen er mensen langs met schalen rijst en curry en na 10 minuten wordt alles opgerold en kan de volgende groep plaats nemen. Je gaat dus ook achter iemand staan en die persoon sta je dus in z’n nek te hijgen terwijl hij of zij zit te eten! Heel comfortabel… Maar kinderen vinden het leuk en hebben heel lekker gegeten dus dat was alleen maar leuk! We hebben wel de hele dag en nacht mogen genieten van het gezang en de gebeden in de kerk dat doen ze hier namelijk graag zo hard dat je het drie dorpen verder ook hoort! Op vrijdag zijn 28 kinderen in de ochtend naar school geweest voor een toelatingstoets, dit ging allemaal in 1 keer in de pick-up truck!! Maar omdat het na zo’n 500 meter begon te regenen kwamen ze terug en zijn ze in twee groepen met de auto gegaan, voor ons is 14 kinderen in een auto nog steeds behoorlijk proppen maar dat is hier meer dan normaal! Kinderen hadden zich allemaal heel mooi aangekleed voor school en dat is wel leuk om te zien, haren gedaan mooiste jurk of blouse aan echt heel leuk! Terwijl deze kinderen naar school waren hebben wij met de overige kids paaltjesvoetbal geintroduceerd (bottlesoccer) en trefbal (dutch dodgebal) wat ook weer een groot succes was en wat we de hele ochtend gespeeld hebben! Tijdens de lunch begon het uit het niets onzettend hard te waaien en te regenen, maar zo hard dat het naar binnen regende en dat we moesten dweilen! Dit was ook in ons huis zo! Overal water en de hor zit vol blaadjes! Maar het is gelukkig net zo snel voorbij als dat het komt! In de middag hebben we bordspellen gespeeld, de kinderen hebben heerlijk buiten gespeeld en we hebben zelf een poging op het cricketveld gewaagd! Na het eten was het tijd voor de lightgame, helaas viel deze in het water maar hebben we het op een kort stukje onder een afdak als nog kunnen spelen! Verder was het al de hele avond in de verte aan het onweren en ineens was het ook bij ons! En dan is het echt natuurgeweld! Zo onvoorstelbaar dichtbij… brrr! Maar wij hebben daar duidelijk meer moeite mee dan de kinderen want die hebben heerlijk geslapen! Op zaterdagmiddag zijn we naar de BestPrice geweest hier hebben we groot inkopen gedaan voor onze speurtocht/Treasure Hunt die in de planning ligt voor maandag! Ook kadootjes voor de bingo aangeschaft en alvast Nutella voor volgende week! Op zondag was het tijd voor de fungames! Iedereen (op de duty’s na) heeft vrij van studie dus we zijn begonnen met ballontrap met 30 kids gevolgd door trefbal! Na wat bordspellen vloog de ochtend voorbij en was het tijd om te lunchen! Na de lunch mochten de kinderen lekker tv kijken terwijl wij ons bezighielden met het in elkaar zetten van de Treasure Hunt, dus alles uitdenken, uitschrijven, kijken of alles klopt en voor zover het kan alles klaarzetten en klaarmaken! En daar gaat meer tijd in zitten dan je denkt! Yesu Master zou vandaag komen maar verrassing! Die kwam dus niet, hij was ziek en had netjes gebeld maar wij dachten de hele middag voor de speurtocht te hebben en dat werd even ingekort! Maar planning aangepast en waterballonnen gevuld, lange tijd werk, 1 minuut lol en een rotklus om al die ballonstukjes tussen de grintjes vandaan te halen! Hierna de Sponzegame gedaan en dat was weer een groot succes! S’avonds hebben we weer bingo gespeeld en dat is toch het drukst bezochte programma onderdeel! Jong en oud doet hier aan mee en gaat allemaal met een leuk prijsje naar bed! Als het even kan willen we dit iedere zondag doen! Maandag middag was het dan zover! Na heel wat uren voorbereidingen op papier was de Treasure Hunt klaar en terwijl de kids een middagdutje doen gaan wij alles in een uur uitzetten! Je moet er iets voor over hebben! Als eerste moesten ze een plaatjes rebus oplossen, wij (of eigenlijk ik) zijn erg creatief geweest en we hebben een alfabet met plaatjes gemaakt, wie had dat gedacht! Daar kwam de volgende zin uit: “You finished the first mission, for the next mission go to the place where the laundry is done” dus met z’n allen naar buiten waar de volgende opdracht hing. Hier moesten ze een nummer van de waslijn pakken en deze matchen met een zakje chips bij het vollyballveld. Toen iedereen dus zijn of haar eigen nummer had gevonden was het tijd voor tiffen! Zakje chips met nr 10 bevatte echter ook de volgende opdracht; ga naar boven en zoek onder alle bedden naar puzzelstukjes! Deze puzzelstukjes vormden samen een plattegrond van Tulip Garden waar met een rood kruisje stond aangegeven waar de volgende missie lag. Dus alle kinderen naar het hek waar de volgende opdracht werd voorgelezen; in 5 groepjes moeten 67 letters verzameld worden die over het hele buitenterrein verspreid zijn, deze moeten door de cijfers die erop staan in de juiste volgorde een zin vormen. Deze zin was dan weer de volgende missie; ga onder een ballon staan en laat de bingomolen bepalen welke ballon kapot gaat. Een deel van de kinderen stond in tweetallen een aantal ook alleen. Omstebeurt gingen de 30 ballonnen, gevuld met water, kapot en uit 4 viel een deel van de laatste opdracht: “The treasure is so bright, and shines most beautiful by night. Go find this great light, at 8o’clock tonight” Spannend!! Na het eten was het dan zover, op het zoek naar het grote licht! Een aantal kinderen had het stiekem al gevonden maar het bleef spannend, achter de tractor waar het echt heel donker is, lagen 60 kadootjes met een glowstick erop geplakt heel mooi licht te geven! Kids vonden het fantastisch! In de pakjes zat een tandenborstel, tandpasta, een rol koekjes en een lolly, ja wij houden van combinatie kado’s! Prachtig mooi om The Treasure Hunt zo mooi af te sluiten en al die verraste gezichten te zien! Hierna was het tijd voor de lightgame, ieder kind voorzien van een glowstick armband maakte het extra leuk, toen uiteindelijk ook Shantema een poging met de zaklamp waagde was de dag compleet! Zo leuk!! Hopelijk lukt het om snel foto’s bij de blog te plaatsen dan hebben jullie een iets duidelijker beeld van onze Treasure Hunt! Morgen komen Margreet en Joseph hier aan en gaan onze laatste twee weken in waarin we nog ontzettend veel leuks gaan doen! Liefs uit een steeds warmer wordend Buttimillupadu!

• 13 Mei 2014 - 08:41

Nancy:

Lieve jess& pat,

Wat een verhaal weer, jullie weten steeds weer iets leuks te bedenken waar de kinderen helemaal gelukkig van worden. Het treasure hunt klinkt echt super leuk, en is ook leuk om met de kinderen hier te doen. Maak er nog 2 mooie weken van met veel activiteiten en lekkernijen! Wat zullen ze kinderen blij zijn dat jullie er dit jaar weer zijn zeg! Time of them life!!

Kus xxxx

• 13 Mei 2014 - 10:14

Christa:

Lieve allebei, wat een verslag weer! Heerlijk om te lezen! Geniet nog maar lekker van jullie laatste twee weken! Lieve groetjes uit Amstelveen
    Mama xxxxx

• 13 Mei 2014 - 10:26

Mariette :

Krijg niet de indruk dat jullie je vervelen

• 13 Mei 2014 - 13:44

Oma Kim:

Lieve allebei. Wat had je weer een lang verhaal . Wat had je weer veel te vertellen . Hoe leuk wat jullie allemaal doen met de kinderen en dat ze zo genieten. Maar jullie genieten er zelf ook van hè ? Hoop gauw nog meer te horen . Liefs en knuffels.

• 13 Mei 2014 - 21:35

Lisanne :

Heey Patrick en Jessica
    Wat een leuk verhaal weer.
    Ook dit keer heb ik het weer voorgelezen en met aandacht werd er na me geluisterd.

De opkomst Z zintuigen vonden de kinderen erg leuk en ging ook erg goed. Er waren deze week meer kinderen dan vorige week.

Nog 2 leuke en gezellige weken.

Gr. Fam. Laureyssens

• 13 Mei 2014 - 22:16

Hennie:

Lieve patrick en jessica.
    Wat een heerlijk en lang verhaal, wat doen jullie veel leuke dingen. En wat eng dat onweer.
    wat gaat de tijd toch snel he? Nog veel plezier de komende 2 weken.
    xxx Mama.

• 14 Mei 2014 - 09:21

Martijn:

Hey!

Wat leuk om weer zo'n verhaal te lezen, wat een geweldige tijd geven jullie de kinderen!
    Geniet nog maar lekker de komende 2 weken.

Stuur maar wat warmte hier naar toe.

Groetjes,
    Martijn

• 14 Mei 2014 - 09:43

Oma En Opa:

Lieve Jessica en Patrick
    Wat een verslag maar erg leuk om te lezen hoe de kinderen zich vermaken en het fruit ook lekker vinden.
    Als ik dit schrijf komen jullie over twee weken al weer terug.
    Dan kan je misschien wel weer onder de douche want dan zal de badkamer wel klaar zijn.
    Wij gaan 29 mei weer naar de camping maar ik kom wel even naar Schiphol 28 mei.
    Maar voor de kinderen en voor jullie is het gelukkig nog niet zo ver.
    Wij wensen jullie nog een fijn verblijf .
    Hartelijke groeten en veel liefs van Opa en Oma.

• 21 Mei 2014 - 08:49

Marianne Nollet:

Lieve Jessica en Patrick,

Ik ben niet zo'n trouwe bezoeker van facebook. Vandaar dat ik je verhaal voor het eerst tegenkom.
    Maar wat een mooi werk doen jullie daar. Wat moet het fijn zijn om al die blije gezichtjes te zien.
    Daar doen jullie het toch voor.
    Het is heel leuk om jullie verhaal te lezen. Zal zeker wat vaker kijken.
    Ik wens jullie nog een mooie tijd in India.

Hartelijke groeten van Marianne en Jos Nollet