Lot's of Fungames!! - Reisverslag uit Vijayawada, India van Jessica en Patrick - WaarBenJij.nu Lot's of Fungames!! - Reisverslag uit Vijayawada, India van Jessica en Patrick - WaarBenJij.nu

Lot's of Fungames!!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica en Patrick

02 Mei 2014 | India, Vijayawada

Eerste verslag deze reis, het heeft even geduurd maar ik wilde ook wel echt iets te schrijven hebben! Nou dat is gelukt! Onze reis is in ieder geval vlekkeloos verlopen en was erg comfortabel met de Emirates! Op Dubai voelde het als thuiskomen in de Heineken Lounge waar we heerlijk hebben gezeten! Op Hyderabad konden we onze chauffeur bijna niet mislopen want die stond er al 24 uur op ons te wachten… Oeps! Er was iets verkeerd gegaan in de planning hier waardoor ze hem te vroeg op pad hadden gestuurd! De aankomst in Tulip Garden was anders dan vorig jaar, kinderen leken eerst een beetje schuw alsof het niet echt was dat we er weer waren. Gelukkig hadden we dit zelf ook en was het snel over! Na slechts 5 minuten hadden meerdere kinderen al gevraagd om The Lightgame en The Flaggame, ze zijn ons dus niet vergeten! We zitten weer lekker in onze ‘eigen’ kamer die Will & the People netjes hebben achtergelaten na hun bezoek hier vorige week, klinkt onrealistisch maar die hebben we hier dus net misgelopen!! Ze hebben daarintegen wel een hele dag muziek gemaakt met de kinderen hier en die vonden dat fantastisch! We zijn maandag meteen met Joseph even gaan kijken bij de Riksja, deze komt over twee weken dus moeten nog even wachten maar hij ziet er prachtig uit in de showroom!! Ook hebben we overleg gehad met Jeha (moeder van de jongens), Anil (leraar) Yesu Master (gymleraar) en Joseph (geen verdere uitleg nodig dacht ik zo) over de komende weken, de kinderen hebben vakantie en Patrick en ik hebben deels de leiding in de dagplanning hier. Klinkt allemaal wel heftiger dan het is hoor! Anil geeft iedere ochtend in twee delen les terwijl wij ondertussen met de andere kinderen de fungames spelen, de kinderen noemen alle spelletjes die voor ons onder de noemer scoutingspelletjes vallen Fungames lekker makkelijk! Dan is er voor de lunch een uur ‘library’ waarbij de kinderen moeten lezen en dan dus nieuwe boeken kunnen lenen in de school. Dit gaat met een bijzonder goed functionerend sticker en uitleensysteem zodat er geen boeken kwijtraken en als dat wel het geval is mag je geen boek lenen tot je hem gevonden heb! Zo leren de kinderen goed om te gaan met de spullen! Na de lunch word er tv gekeken of een beetje geslapen en daarna komen we er niet onder uit… The Flaggame! We hebben voor we hierheen kwamen een spel gemaakt met een Team Holland en een Team India met plaatjes en kleurtjes, kids vinden het prachtig en willen het blijven spelen! We hebben inmiddels ook al twee avonden de Lightgame gedaan en ook de Wolfgame hebben we er al doorheen gegooid! Kinderen zijn nog steeds over alles enthousiast en dat maakt het allemaal wel ontzettend leuk! Gister zijn we op pad geweest om inkopen te doen, zoals jullie misschien weten is het op 1 mei de ‘Dag van de Arbeid’ dit betekent hier dan wel dat niemand werkt dus dat we mazzel hadden met een winkel die open was! Inkopen gedaan voor Anil, die wilde graag schriften hebben voor in de klas en in de hospitalroom en verder hebben we alvast Nutella gekocht voor zondag en chips voor de bingo die we willen gaan doen en een aantal spelletjes die we binnenkort gaan geven. Ook hebben we 10 enorme watermeloenen gekocht die we vandaag hebben uitgedeeld! Heerlijk! Vandaag hadden we ongeveer zo’n zelfde planning als de vorige dagen maar een cricketbal vanmorgen vroeg gooide roet in het eten… deze belandde op flinke snelheid recht in Patrick zijn oog! Dit resulteerde in schrik, angst, ijs, ziekenhuis, oogkliniek, ontelbaar veel artsen en kamers, foto’s, filmpjes en een verontrustend telefoontje van Margreet uit Nederland! Wij zijn er nog niet helemaal achter maar blijkbaar is er hier een soort tamtam die rondgaat dat iedereen op de hoogte is van wat er gebeurd is of gaat gebeuren nog voor je het helemaal uitgesproken hebt! Maargoed, zo’n 6 uur later zijn we weer terug in Tulip Garden, valt het gelukkig allemaal mee en mag ik de komende twee weken iedere 2 en een half uur Patrick zijn oog druppelen! Toch nog een beetje verpleegkundige spelen hier! Dusdat! We hebben het verder wel enorm naar ons zin, de warmte valt oprecht mee, Shantema kan nog steeds heerlijk koken en zoals eerder al gezegd de kids blijven vragen om spelletjes en zijn mega enthousiast! Liefs van ons

• 02 Mei 2014 - 13:57

Nancy:

Hee Jes en Pat,

Klinkt als een warm welkom, en de kinderen zullen weer net zo genieten als vorig jaar door al jullie leuke activiteiten en verwennerijen! Spannend van de rikshja, ben benieuwd hoe hij eruit ziet, voordat je het weet staat die voor de deur bij tulip garden! Zoveel leuke spelletjes en dan krijgt Patrick het balletje in zijn oog, gelukkig is het niet ernstig en kan jij hem daar druppelen.
    Heel veel plezier, en geniet van al jullie leuke activiteiten

Xxxkus

• 02 Mei 2014 - 14:03

Eefje:

Nou buuf, dat is weer een mooi verslag! Wat zullen ze blij zijn dat jullie terug zijn! Geniet ervan!

• 02 Mei 2014 - 14:19

Bec:

Hi,

Wat balen van Patrick zijn oog, maar gelukkig is nurse Jessic mee, dus je bent in goede handen! Geniet van alles en iedereen en wacht weer in spanning op het vervolg! ;-)

Kus van je nicht

• 03 Mei 2014 - 12:19

Christa:

Lieve allebei, wat heerlijk om weer jullie te volgen met zo'n leuk verhaal! Wel even schrikken van die bal in Patrick zijn oog, maar na vanmorgen je berichtje gelezen te hebben op fb gaat het gelukkig al beter! En natuurlijk mag hij van geluk spreken dat hij zusterpoepie bij zich heeft voor wat liefdevolle verzorging hihi! Ik kom net bij de bevers vandaan, helaas waren er maar 13 dus das niet veel. Wel hebben we ze allemaal enthousiast gemaakt voor het OKW en kregen we na afloop al 3 inschrijvingen voor de bevers, dus dat loopt inmiddels!!
    Het is hier heerlijk weer dus zijn we lekker veel buiten geweest met de bevers, ook de welpen waren veel buiten.
    Boven zijn ze druk aan t werk aan de badkamer, Erwin is bezig met het nieuwe muurtje in P z'n kamer en Papa en P zijn al begonnen in de badkamer. Ook zijn Papa en P aan het heen en weer lopen met puin naar buiten!!! Het is nu al een zooitje...... Dus Jess wees maar blij dat je daar zit, jij krijgt hier niks van mee en zal alleen maar de foto's zien.
    Papa was al begonnen met slopen in de badkamer en probeerde de tegels op de buitenmuur eraf te hakken maar helaas hakte hij een gat in de muur..... Dus nu is de hele binnenkant van de buitenmuur eraf!!!!! Aaaaarrrrgggggg!! Nou ja, volgens Erwin komt het helemaal goed en daar vertrouw ik dan maar op!! Hahahahaha
    Nou meis je weet weer wat! We kijken weer uit naar jullie volgende blog.
    En oh ja na morgen middag zullen we jullie wel laten weten hoe het feestje voor Joseph was, want Papa en ik zijn zeker van plan daar morgen even heen te gaan namens jou!!
    Lieverd we horen weer!!!
    Liefs uit Amstelveen,
    Mama xxxxxxx

• 03 Mei 2014 - 16:52

Hennie:

Lieve Patrick en Jessica

Wat een leuk verhaal om te lezen, heerlijk om wat van jullie te horen, ik keek elke ochtend of er al wat geschreven was, Jessica wat kan jij dat goed!
    Ja Patrick dat was wel even schrïkken toen jij gistermorgen belde, ik hoop dat het nu wat beter gaat, en luister goed naar de zuster.
    Ga nog veel leuke dingen doen met de kids.ik hoop gauw weer wat te lezen.
    Groetjes xxx.Mama Hennie.

• 04 Mei 2014 - 11:30

Corrie:

Hoi Patrick

Hoorde het gisteren van je moeder, schrok wel even want je oog is toch belangrijk maar hoorde en las dat het weer goed gaat en een speciale zuster die je verzorgd.
    Wat een warm welkom, en wat kan die Jessica schrijven.

Groetjes Paul en Corrie

• 04 Mei 2014 - 21:33

Willy(ik):

Hoi daar!

Vanmorgen/middag kennis gemaakt met Joseph en Margreet! Het was leuk ze te ontmoeten en zij (en Dick uit de Paaskerk) hebben veel verteld over Tulip Garden (en foto's laten zien). En voor het geval jullie dat nog niet wisten: ze zijn vol lof over jullie:)! En wij natuurlijk ook! Dus we zitten weer lekker met jullie mee te leven via de leuke verhalen hier op de weblog (en het pijnlijke gedeelte ivm met bal en oog). Ga lekker zo door, kijk uit voor ballen en nog veel plezier met die leuke kindertjes daar!

Groetjes ook van Nanne en natuurlijk van mij (W)

• 06 Mei 2014 - 16:22

Lisanne:

Heey Patrick en Jessica.
    Wat een leuk verhaal.
    Patrick wat heb jij toch een pech met je hoofd.
    Wij vroegen ons af hoe warm het nu is bij jullie.

Ook wij hadden afgelopen week bij de welpen maar 11 kinderen, maar toch was het een hele leuke opkomst. Maar we missen jullie wel.

Nog heel veel plezier
    Gr. Fam. Laureyssens